آموزش شبکه های کامپیوترونرم افزار

اخبارکامپیوترونرم افزار

آموزش شبکه های کامپیوترونرم افزار

اخبارکامپیوترونرم افزار

آموزش شبکه های کامپیوترونرم افزار

مدیر : به شما کاربر گرامی سلام عرض می کنم . امیدوارم در این وبلاگ دقایقی خوبی را سپری کنید . برای آگاهی از امکانات این وبلاگ خواهشمندم که تا آخر صفحه این وبلاگ را مشاهده نمایید.
×××××××××××××××××××
دوستان اگربه مطالب کل وبلاگ دست رسی ندارید حرف aرادرقسمت جستجوی وبلاگ بنویسیدوEnterکنید تاکل مطالب دیده شوند .
×××××××××××××××××××
شماره تماس : 09360141927
ایمیل: aliabeyat@yahoo.com
ایمیل: aliabeyat2013@outlook.com
ایمیل: narmafzartak@chmail.ir ***
ایمیل: narmafzar-tak@live.com
ایمیل: aliabeyat22@gmail.com
ایمیل: aliabeyat@chmail.ir
ایمیل: aliabeyat1370@chmail.ir
××××××××××××××××××
سامانه پیام کوتاه سایت:
5000206024270
ازاین طریق میتوانیدسوالات
وپیشنهادات خودرابه مااطلاع دهید.
وبرای عضویت درخبرنامه هفتگی
علمی عدد1رابه سامانه ارسال کنید.
×××××××××××××××××××
من......
از اینکه خودم هستم خوشحالم.
شاید کامل نباشم اما صادق،
دوست داشتنی و خوشبختم.
سعی نمی کنم کسی باشم که
نیستم و تلاش نمی کنم که همه
را تحت تاثیر قرار دهم. من خودم
هستم .
×××××××××××××××××××
چه ساختن هایی که مرا سوخت و
چه سوختن هایی که مرا ساخت ،
خدای من ، مرا فهمی عطا کن ،
که از مقصد سوختنم ، ساختنی آباد از من به جا ماند.!
( کورش کبیــــــــر )
×××××××××××××××××××

آموخته ام هرگاه کسی یادم نکرد؛ من یادش کنم،
شاید او تنهاتر از من باشد ... !
.
آنگاه که "تنهایی" تو را می آزارد،
به خاطر بیاور که خدا بهترین های دنیا را
تنها آفریده !
×××××××××××××××××××

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۴ تیر ۹۵، ۱۳:۴۰ - بردیا رحمتی
    خوب بود
نویسندگان
234x60 234x60 234x60 234x60 300x100

راه اندازی روتر

يكشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۵۰ ب.ظ

راه اندازی روتر 

بخش اول :  مفاهیم اولیه

  • روتر یک نوع کامپیوتر خاص است که دارای عناصر مشابه یک کامپیوتر استاندارد شخصی نظیر پردازنده ، حافظه ، خطوط داده و اینترفیس های مختلف ورودی و خروجی است. روترها نیز همانند کامپیوترها که برای اجرای برنامه ها  به یک سیستم عامل نیاز دارند ، از خدمات یک سیستم عامل در ابعاد گسترده استفاده می نمایند .

  • فرآیند راه اندازی روتر با استقرار برنامه Bootstrap  ، سیستم عامل و یک فایل پیکربندی در حافظه آغاز می گردد . در صورتی که روتر نتواند یک فایل پیکربندی را پیدا نماید ، Setup mode فعال و پس از اتمام عملیات در این mode ،‌ می توان یک نسخه backup از فایل پیکربندی را در حافظه NVRAM ذخیره نمود.هدف از اجرای روتین های راه انداز  نرم افزار IOS ، راه اندازی و آغاز فعالیت های یک روتر می باشد .

  • پس  از روشن کردن روتر ، در اولین اقدام برنامه ای موسوم به POST  ( برگرفته از  power-on self-test ) اجراء می گردد. برنامه فوق در حافظه ROM ذخیره و مشتمل بر روتین هائی است که تمامی عناصر سخت افزاری روتر نظیر پردازنده ، حافظه و پورت های اینترفیس شبکه را بررسی و تست می نماید .  

  •  IOS ( برگرفته از  Internetwork Operating System  ) ، نرم افزاری است که از آن به منظور کنترل روتینگ و  سوئیچینگ دستگاه های بین شبکه ای استفاده می گردد . 

  • یک روتر و یا سوئیچ بدون وجود یک سیستم عامل قادر به انجام وظایف خود نمی باشند(همانند یک کامپیوتر ) . شرکت سیسکو ،‌  سیستم عامل Cisco IOS را برای طیف گسترده ای از محصولات شبکه ای خود طراحی و پیاده سازی نموده است . نرم افزار فوق، جزء لاینفک در معماری نرم افزار روترهای سیسکو می باشد و همچنین به عنوان سیستم عامل در سوئیچ های  Catalyst ایفای وظیفه می نماید . بدون وجود یک سیستم عامل ، سخت افزار قادر به انجام هیچگونه عملیاتی نخو اهد بود . ( عدم تامین شرایط لازم برای بالفعل شدن پتانسیل های سخت افزاری ) .

  • نرم افزار IOS از یک اینترفیس خط دستوری و یا CLI ( برگرفته از command-line interface  ) استفاده می نماید. IOS یک تکنولوژی کلیدی است که از آن در اکثر خطوط تولید محصولات شرکت سیسکو استفاده می گردد . عملکرد IOS با توجه به نوع دستگاه های بین شبکه ای متفاوت می باشد .
    برای دستیابی به محیط IOS از روش های متعددی استفاده می گردد.

  • برای پیکربندی روترهای سیسکو ، می بایست در ابتدا به بخش رابط کاربر  آنان دستیابی داشت . بدین منظور ، می توان از یک ترمینال و یا دستیابی از راه دور استفاده نمود . پس از دستیابی به روتر ، در اولین اقدام می بایست عملیات logging را انجام تا زمینه استفاده از سایر دستورات به منظور مشاهده آخرین وضعیت پیکربندی و یا تغییر پیکربندی روتر فراهم گردد .

  • به منظور ارائه یک لایه امنیتی مناسب ،  امکان بالفعل کردن پتانسیل های ارائه شده ( دستورات )  روتر در دو mode متفاوت فراهم شده است .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی