آموزش شبکه های کامپیوترونرم افزار

اخبارکامپیوترونرم افزار

آموزش شبکه های کامپیوترونرم افزار

اخبارکامپیوترونرم افزار

آموزش شبکه های کامپیوترونرم افزار

مدیر : به شما کاربر گرامی سلام عرض می کنم . امیدوارم در این وبلاگ دقایقی خوبی را سپری کنید . برای آگاهی از امکانات این وبلاگ خواهشمندم که تا آخر صفحه این وبلاگ را مشاهده نمایید.
×××××××××××××××××××
دوستان اگربه مطالب کل وبلاگ دست رسی ندارید حرف aرادرقسمت جستجوی وبلاگ بنویسیدوEnterکنید تاکل مطالب دیده شوند .
×××××××××××××××××××
شماره تماس : 09360141927
ایمیل: aliabeyat@yahoo.com
ایمیل: aliabeyat2013@outlook.com
ایمیل: narmafzartak@chmail.ir ***
ایمیل: narmafzar-tak@live.com
ایمیل: aliabeyat22@gmail.com
ایمیل: aliabeyat@chmail.ir
ایمیل: aliabeyat1370@chmail.ir
××××××××××××××××××
سامانه پیام کوتاه سایت:
5000206024270
ازاین طریق میتوانیدسوالات
وپیشنهادات خودرابه مااطلاع دهید.
وبرای عضویت درخبرنامه هفتگی
علمی عدد1رابه سامانه ارسال کنید.
×××××××××××××××××××
من......
از اینکه خودم هستم خوشحالم.
شاید کامل نباشم اما صادق،
دوست داشتنی و خوشبختم.
سعی نمی کنم کسی باشم که
نیستم و تلاش نمی کنم که همه
را تحت تاثیر قرار دهم. من خودم
هستم .
×××××××××××××××××××
چه ساختن هایی که مرا سوخت و
چه سوختن هایی که مرا ساخت ،
خدای من ، مرا فهمی عطا کن ،
که از مقصد سوختنم ، ساختنی آباد از من به جا ماند.!
( کورش کبیــــــــر )
×××××××××××××××××××

آموخته ام هرگاه کسی یادم نکرد؛ من یادش کنم،
شاید او تنهاتر از من باشد ... !
.
آنگاه که "تنهایی" تو را می آزارد،
به خاطر بیاور که خدا بهترین های دنیا را
تنها آفریده !
×××××××××××××××××××

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۴ تیر ۹۵، ۱۳:۴۰ - بردیا رحمتی
    خوب بود
نویسندگان
234x60 234x60 234x60 234x60 300x100

اشکال زدائی کارت شبکه ( بخش دوم )

چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۰۳:۵۳ ب.ظ

اشکال زدائی کارت شبکه ( بخش دوم )

در صورتی که پس از بررسی موارد اشاره شده  در بخش اول این مطلب ، مشکل کارت شبکه همچنان وجود داشته باشد، می توان کارت شبکه را بر روی یک سیستم که نسبت به عملکرد صحیح آن اطمینان وجود دارد ، نصب نمود . در صورتی که کارت شبکه وظایف خود را بر روی سیستم جدید به درستی انجام داد ، مشخص خواهد شد  که مشکل مربوط به کارت شبکه نبوده و ممکن است سیستم دارای یک مشکل سخت افزاری و یا نرم افزاری خاص باشد .

اجرای برنامه اشکال زدائی ارائه شده به همراه  کارت شبکه
تقریبا" به همراه تمامی کارت های شبکه حتی آنانی که به عنوان plug&Play ارائه می شوند ، یک فلاپی دیسک عرضه می گردد که بر روی آن درایورهای نرم افزاری و یک برنامه اشکال زدائی وجود دارد . برای اجرای برنامه های عیب یابی ارائه شده همراه کارت های شبکه ، عموما" می بایست کامپیوتر را با سیستم عامل DOS راه اندازی ( Boot ) نمود . بدین منظور برخی از کارت های شبکه به همراه یک فلاپی دیسک ارائه می گردند که Bootable نیز می باشد . زمانی که از برنامه های عیب یابی استفاده می گردد، می بایست اطمینان داشت که درایور و یا مدیر حافظه اضافه ای در حافظه مستقر نشده باشد . ( پیشگیری از conflict ) . توجه داشته باشید که منظور از DOS ، پنجره خط دستور ویندوز نمی باشد ، کامپیوتر می بایست با سیستم عامل DOS راه اندازی گردد .
تست هائی را که می توان با استفاده از برنامه های عیب یابی انجام داد به نوع برنامه ارائه شده بستگی دارد. پس از اجرای برنامه های عیب یابی با استفاده از منوی ارائه شده می توان یک و یا چندین تست را انجام داد . تست های فوق می تواند شامل بررسی وضعیت سخت افزار کارت شبکه  و یا تست loopback باشد .  برخی از کارت ها تست echo را نیز انجام می دهند. در چنین مواردی دو کارت شبکه  از یک تولید کننده یکسان  قادر به مبادله بسته های اطلاعاتی بین یکدیگر می باشند .
در صورتی که کارت شبکه تمامی تست های ارائه شده توسط برنامه عیب یابی را با موفقیت به اتمام نرساند و این اطمینان نیز وجود دارد که اسلاتی که کارت شبکه در آن نصب شده است ، مشکل خاصی ندارد ، می توان با احتمال بسیار زیاد مشکل را در ارتباط با کارت شبکه تشخیص داد و به منظور رفع اشکال ،  آن را با کارت دیگر جایگزین نمود .
از روش فوق در زمان نصب یک کارت شبکه جدید نیز می توان استفاده نمود . با این که اکثر کارت های شبکه را می توان با استفاده از برنامه کمکی Add/Remove Hardware نصب نمود ، برای نصب برخی از کارت های شبکه می بایست از برنامه های نصب موجود بر روی فلاپی دیسک و یا CD  همراه کارت شبکه، استفاده نمود.

عدم پیکربندی صحیح کارت شبکه
در صورتی که کارت شبکه تمامی تست های ارائه شده توسط برنامه عیب یابی را با موفقیت به اتمام برساند و مشاهده گردد که مشکل خاصی در ارتباط با عناصر فیزیکی  موجود بر روی کارت شبکه، کامپیوتر ، هاب و یا سوئیچ  وجود ندارد ، می توان متمرکز بر روی پیکربندی کارت شبکه گردید و پارامترهای تنظیم شده در ارتباط با آن را بررسی نمود . بدین منظور لازم است مقادیر درنظر گرفته شده برای IRQ و سایر اطلاعات پیکربندی مربوط به دستگاه های نصب شده بر روی کامپیوتر ، بررسی گردند . در صورت استفاده از سیستم عامل ویندوز ، می توان از برنامه System information به منظور آگاهی از وضعیت پیکربندی تجهیزات نصب شده بر روی سیستم ، استفاده نمود .
در صورت وجود conflict بین تنظیمات انجام شده ، می توان IRQ و  آدرس های حافظه مورد نیاز را مجددا" به دستگاه های موجود نسبت داد تا امکان عملکرد صحیح تمامی دستگاه های نصب شده  فراهم گردد . مقداردهی مجدد مقادیر IRQ و آدرس های حافظه ، مستلزم استفاده از نرم افزار ارائه شده همراه کارت شبکه است . در صورتی که از یک کارت ISA قدیمی استفاده می گردد ، می بایست به منظور تغییر اطلاعات پیکربندی از  jumper و یا سوئیچ های کوچک موجود بر روی کارت شبکه استفاده نمود. در صورت استفاده از یک کارت EISA  ، می بایست از برنامه ECU به منظور پیکربندی کارت شبکه استفاده گردد .

بررسی پیکربندی شبکه
در صورتی که  پس از انجام عملیات اشاره شده ، اشکال موجود تشخیص و  برطرف نگردد ، ممکن است مشکل موجود در ارتباط با Protocol state باشد . مثلا" در صورتی که از یک سرویس دهنده DHCP برای اختصاص آدرس IP و سایر اطلاعات پیکربندی استفاده می گردد ، ممکن است کامپیوتر مورد نظر قادر به دریافت آدرس IP و سایر اطلاعات پیکربندی از یک سرویس دهنده DHCP  نباشد . در صورتی که آدرس IP به صورت دستی تنظیم و به کامپیوتر مورد نظر نسبت داده شده است ، می بایست اطمینان حاصل گردد که آدرس فوق به بیش از یک کامپیوتر نسبت داده نشده است . در این رابطه لازم است آدرس IP نسبت داده شده به یک کامپیوتر با توجه به Subnet مربوطه نیز بررسی گردد .
پس از حصول اطمینان از صحت کارکرد عناصر سخت افزاری به عنوان منابع بروز اشکال ، می توان از ابزارهای استاندارد ارائه شده در شبکه های مبتنی بر TCP/IP به منظور تشخیص و رفع اشکالات احتمالی ،  استفاده نمود :

  •   اشکال زدائی شبکه های مبتنی بر TCP/IP (بخش اول )

  •   اشکال زدائی شبکه های مبتنی بر TCP/IP (بخش دوم )

  •  اشکال زدائی شبکه های مبتنی بر TCP/IP (بخش سوم)

  •  اشکال زدائی شبکه های مبتنی بر TCP/IP (بخش چهارم )

به منظور تسهیل در امر نگهداری و عیب یابی کامپیوترهای موجود در یک شبکه ، پیشنهاد می گردد اطلاعات پیکربندی هر یک از گره های  موجود در شبکه مستند گردد . مثلا" می توان با استفاده از برنامه ای نظیر Execl لیست تمامی گره های موجود در شبکه به همراه اطلاعات پیکربندی مرتبط با آنان را تهیه تا در صورت بروز اشکال با مراجعه به آن سریعا" اقدام به عیب یابی و رفع اشکال نمود .

نظرات  (۱)

۲۳ تیر ۹۵ ، ۱۶:۱۴ سرباز صفر
سلام
در بحث داغ امروز سرباز صفر شرکت کنید
حوزه برویم یا دانشگاه؟ نظر شما چیست؟
http://sarbaz0.blog.ir/post/1402
http://sarbaz0.blog.ir/
پاسخ:
سلام موضوع جالب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی